Het laatste bericht - Reisverslag uit New Delhi, India van carla koster - WaarBenJij.nu Het laatste bericht - Reisverslag uit New Delhi, India van carla koster - WaarBenJij.nu

Het laatste bericht

Door: carla koster

Blijf op de hoogte en volg carla

26 November 2010 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

Hier een laatste verslag voor ik weer in Nederland ben, dat koude kikkerland.

19 nov.
Kochin
Vandaag naar de Maria Kathedraal geweest de oude van India.Daarna gekeken hoe de visser op een bijzondere wijze vissen. Ze laten de netten met stenen zakken wachten vijf minuten en dan zit er zoveel vis in dat het ophalen geblazen is. We gaan met een tuk-tuk een aantal plaatsen bezoeken. Het kost allemaal niets. De Nederlandse begraafplaats bezocht, maar er gebeurd niets meer met de graven, dus liggen ze er vervallen bij. Dan een specerijen shop. Het ruikt er heerlijk. Koffie drinken bij een shop wat niet onze bedoeling was, maar de drijvers proberen op zo'n manier provisie te krijgen. Is niet gelukt, want we hadden geen interesse in de goederen. Dan willen we nog graag de synagoge zien, maar die is gesloten dus moeten ze ons terugbrengen naar ons dorp.

20 nov.
Vandaag de backwaters op. We maken een tocht van 4 uur en hebben in de middle of nowhere een huisje. Het is heerlijk toeven na alle drukte. Alleen jammer dat we niet op de boot hebben geslapen, maar het is niet anders.

21 nov.
Vandaag gaan we weer terug de vaste wal. We rijden eerst nog een heel stuk door de backwaters. We zien veel vogels en waterplanten. Daarna door de bergen, langs thee-, rubber- en koffieplantages. Het is een prachtig landschap om door heen te rijden. Onderweg zie ik planten als verbena, winde, kerstrozen, datura en spaanse margrieten. Vanmiddag naar een plantage met allerlei kruiden. Lekker om te ruiken en een goede guids die welbespraakt is. Geeft veel informatie over natuurlijke geneeswijzen lijkt wel Klazien uit Zalk.

22 nov.
Vandaag ga ik met 3 anderen op de boot door het Periya NP. Hopelijk zien we veel wild, maar zoals altijd het is afwachten. We zien wilde zwijnen, herten, buffels, king fischers, nesten aalscholvers met jongen, een zeearend en apen. De olifanten houden het voor gezien. De bomen waar we doorheen varen zijn prachten van kleur. Allerlei groen en rood. We gaan naar ons volgende hotel. Het regent elke avond, de moesson is aan het einde van de maand afgelopen, maar we hebben het staartje nog wel.

23 nov.
Vanmorgen met een fietsriksja op pad geweest. Is een hele belevenis. Je zit wel hoog, maar ziet ook al het verkeer op je afkomen. Wat een getoeter. Alles gaat gelukkig goed, maar je denkt dat je ieder moment omver gereden kan worden. Ik vond het soms wel genant want die mensen die je toch maar op hun fiets overal naar toe brengen. Ik doe het liever zelf. We bezoeken het Gandhi museum, de bananenmarkt, de groentenmarkt, een weverij en spuiterij. Heb diverse kolams gezien, tekeningen voro de deur om de goden gunstig te stemmen. Vanmiddag naar de oudste en mooiste tempel van India. Wat een schitterende kleuren van de goden die worden uitgebeeld. Binnen vele mandale cirkels, zeer verweldigend. We moesten wel op blote voeten binnen, maar het was zeer de moeite waard.

24 nov.
We gaan nu naar Tricky. Hier is een tempel op een rots. Je moet er wel 482 treden voor omhoog, dus maar niet gedaan. Het nam ook teveel tijd in beslag zo'n 2 uur. We bezoeken wel een andere tempel die ook de moeite waard is.
Vanmiddag in Tjanjavur het paleis van de Koning bezocht. Er is nog een mooie tempel, maar die laten we voor vandaag maar even voor gezien, we worden een beetje overvoerd.

25 nov.
Mieke en Hans een sms gestuurd zijn vandaag 40 jaar getrouwd. We gaan op pad naar ons laatste adres. Het is zon 7 uur in de bus. Het regent de hele dag, dat is jammer want nu is er buiten weinig te zien. Maar ik heb mijn boek dus verveel me geen moment en kijk ook regelmatig naar buiten.

26 nov.
We hebben een mooie kamer midden in Malamapuram. Alles is op loop afstand. Vanmorgen wat gewinkeld en naar zee gelopen en vanmiddag daar ook heerlijk wat gegeten. Dan via een andere weg terug. We komen langs allemaal kraampjes waar de Indiers hun prullaria kopen. Het is een kitch dat wil je niet weten.
Zo allemaal dat is het voor deze vakantie. Leuk om jullie weer op deze manier bij te praten en bedankt voor alle reacties.
Ik heb er vangenoten.

Veel liefs,
Carla

• 26 November 2010 - 18:28

Wilbrundel:

hallo,carla leuk om je verslag weer te lezen, goeie reis terug en we horen je wel als je weer thuis bent

groetjes

• 26 November 2010 - 19:32

Hans:

Ben benieuwd naar alle beelden. GOEDE TERUGREIS EN VOOR STRAKS WEER WELKOM IN HET VONDELPARC.

Je buurmannen

• 26 November 2010 - 19:33

Marianna:

Hoi Carla,

Weer leuk om je verhaal te lezen.
    Een goeie reis terug en ik zie je de 14e.

Groetjes,
    Jaap en Marianna

• 26 November 2010 - 19:56

Gisela:

Hoi Carla,

Je leuke verhalen gelezen, ik denk dat jullie genoten hebben . Een hele goede reis terug en welkom thuis. groetjes gisela

• 27 November 2010 - 04:55

Neli:

Hallo Carla,
    Ik heb genoten van je reisverslag en wens jullie een goede reis terug en weer welkom in ons koude kikkerland.
    Groeten van Theo en Neli.

• 27 November 2010 - 09:24

Els Kuijpers:

Hallo Carla en medereisgenoten.
    Even een kort berichtje daar je morgen thuis komt. Het sneeuwt hier momenteel en in Engeland moet het nog erger zijn. Je komt wel in een heel andere wereld terug.prachtig reisverslag heb je gemaakt met vel indrukken. Nu wens ik je een hele goede thuisvlucht. Tot zondag Els

• 27 November 2010 - 18:26

Mieke En Hans:

We zijn erg benieuwd naar de foto's, die van al die mooie bezienswaardigheden hebt gemaakt.
    De verhalen die erbij horen zullen het nog mooier maken.
    Riek zal blij zijn dat je weer thuis bent
    Je sms is na een lange wereldreis in de loop van de avond aangekomen.
    Groet Mieke en Hans