Uit Varanasi - Reisverslag uit Vāranāsi, India van carla koster - WaarBenJij.nu Uit Varanasi - Reisverslag uit Vāranāsi, India van carla koster - WaarBenJij.nu

Uit Varanasi

Door: carla koster

Blijf op de hoogte en volg carla

10 November 2010 | India, Vāranāsi

Hoi allemaal,

Na een voorspoedige reis zijn we om 01.00 aangekomen in Dehli. We zijn gelijk naar het hotel gegaan. Daar hebben we een kleine 3 uur kunnen slapen en zijn toen aan ze stadstour begonnen. We hebben de Jama masjid moskee bezocht. Vond ik een beetje tegenvallen. Daarna door de stad gelopen. Wat een mensen het is zondag ons geluk, op een door de weekse dag zou het vele malen drukker zijn, want dan zijn alle winkels open. We hebben in een bekend restaurant gegeten: Karim hotel, bijna voor niets 524 roepie voor zijn vieren, dat ik ong. 10 euro. Het was nog heerlijk ook en meer dan genoeg. Daarna zijn we naar de Lotustempel gegaan. Ik vond hem erg indrukwekkend van buiten. De spits binnen is erg mooi, maar verder was het eenvoudig. We mochten er niet praten ook de kinderen niet wat het was een gebedsruimte. Als laatste die dag zijn we naar de India Gate geweest een monument voor de soldaten die in de oorlog zijn gesneuveld.
8 nov. was Coby jarig. We hebben een mooie restaurant opgezocht en hebben er heerlijk koffie met koek gegeten. Het is vandaag een rustige dag, stond niets op de planning. Dus door het stads gelopen en veel indrukken opgedaan. Het is ontzettend hectisch. Wat een mensen zoveel kleuren en dan al die auto's, brommers, tuk-tuk en fietsriksja's en ieder maar toeteren en denken dat het helpt, nou geen drol. Soms staat het een paar minuten helemaal stil. We moeten om 17.15 vertrekken naar de trein, want de gaan naar Varanasi. We hoeven de koffers niet te dragen naar de trein gelukkig, want het is trap op en trap af. Wat een mensen op de perron en ieder zit gelaten te wachten op de grond tot de trein van hun arriveert. We worden ruim bekeken, maar ze lachen vriendelijk en we natuurlijk terug. We hebben een coupe met zijn zessen, wat een geluk dat er geen vreemde bijzijn want om te gaan slapen is toch een gedoe in de trein en Coby en ik met onze korte benen willen graag beneden slapen. Het zijn wel steeds hazeslaapjes, maar het gaat. In een coupe verder zitten de mensen opgepakt op elkaar en staan zelfs. De trein stopt regelmatig onderweg. Het is donker, dus niets te zien tot 6 uur in de morgen, dan zie je vanalles langs het spoor. Leuk om te zien. Coby heeft een fles wijn gekregen die soldaat wordt gemaakt en Henk onze medeslapers een fles whisky dat wordt ook nog gebruik van gemaakt.
9 nov. We komen met wat vertraging aan, maar gaan dan richting het hotel Zeegras. Het is een luxe hotel. Heb een mooie ruime kamer. We nemen gauw een doucheen gaan dan richting Ganges. Het is hier trap op en trap af, dus voel mijn knieen goed. Het is indrukwekkend zoals de mensen in de rivier zich wassen, maar ook drinken ze dit water. Je moet er niet aandenken, want er worden ook dode mensen in neergelaten. Na lang lopen stuiten we op een backpackers cafe waar een sandwich nemen. We gaan terug naar het hotel en nemen een lekkere massage. Val dan ook prompt in slaap. We eten in het hotel want morgen om 5 uur op, want gaan bij zonsopgang naar de Ganges om met een boot te over de rivier te varen.
10 nov. Vanaf het water is het toch weer heel anders dan gistermiddag. We komen ook nog bij de plaats waar de mensen worden gecremeerd. Er worden ook nog dode mensen in de Ganges gereinigd voor ze worden gecremeerd. We zien het allemaal gebeuren.
Vanmiddag gaan we weer op pad, maar dat horen jullie bij een volgend verslag.
Vanuit Varanasi een vriendelijke groet en tot de volgende keer.
Carla

• 10 November 2010 - 07:48

Marianna:

Wat leuk om weer mee te lezen met de indrukken die je opdoet. Wel weer heel bijzonder. Nog heel veel plezier.
    Groetjes, ook van Jaap

• 10 November 2010 - 10:01

Riek:

Ha vakantiegangers
    Gezien dat jullie het fijn hebben, Alleen de bollebof is nu verhuisd en kan jullie niet meer beschermen, maar daar zitten jullie niet mee he/ Cobie van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel gezonde jaren kusje vandaag is mijn kleinzoon jarig en die vondt het verslag ook leukDag lieverds een dikke zoen voor jullie en voor juuw Carla twee en een lik van Tara

• 10 November 2010 - 11:39

Els Kuijpers:

Geweldig verslag Carla. Ik heb het met plezier gelezen.Jullie zien bijzonder veel en geniet ervan. Met Riek gaat het steeds beter, en Tara snuffelt steeds aan de deur van je kamer.Groetjes ook aan je reisgenoten van
    ELS

• 10 November 2010 - 11:53

Wendy:

Goed te horen dat het allemaal gaat Carla. India is iets anders dan Nederland toch. Hebben jullie mooie weer, het regent hier dus geniet van! Doe India de groeten en blijf genieten. xxx

• 10 November 2010 - 14:15

Marjo:

Hoi Carla,
    Een heel gewriemel ja, die mensenmassa in Delhi. Moet je je voorstellen dat je in die nachttrein bovenin ligt......en dan heel erg doodziek wordt zodat je ieder kwartier naar beneden moet en snel naar de zgn. "w.c." Dat overkwam mij dus! Ik ben wel na de eerste keer onder gaan liggen maar heb me zelden zo beroerd gevoeld---vooràl omdat uit de kraan op het tiolet ook nog geen water kwam. Meestal denk ik bij zulke dingen: je bent "jong"en je wilt wat en THUIS hebben we het GOED",maar het was een ervaring die ik best had willen missen,haha Verder over India uit mijn mond niets dan goeds,prachtig land. Veel plezier

• 10 November 2010 - 16:08

Hans (je Buurman):

Mooi verhaal en als ik dit allemaal zo lees, ben je straks weer toe aan vakantie hahahahaha..

Groetjes van je buurmannen

• 11 November 2010 - 05:08

Neli:

Hallo Carla,
    Wat een indrukken en wat een vol programma, je moet wel in top conditie zijn volgens mij.Nog veel plezier.Groeten van Theo en Neli.

• 11 November 2010 - 14:22

Mieke:

don. 11-11
    Wat een uitgebreid verslag. We maken er ons een voorstelling bij en reizen zo met jullie mee.
    Zo naar Riek om heerlijk zuurkool te gaan eten, een echte wintermaaltijd bij deze srorm buiten.
    Jullie zullen wel lekker in de zon buiten eten.
    Groet Mieke Hans

• 11 November 2010 - 18:09

Wilbrundel:

Hallo,Carla, wat een leuk verslag het weer is bij jullie beter als hier.Het zijn zeker lange dagen,maar dan kun je ook nog eens wat zien.tot horens