Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van carla koster - WaarBenJij.nu Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van carla koster - WaarBenJij.nu

Kochi

Door: carla koster

Blijf op de hoogte en volg carla

19 November 2010 | India, Kochi

Hallo allemaal,

Aleerst iedereen bedankt voor de reactie die ik heb gekregen op mijn berichten van de vorige twee keer. Dan nu maar weer eens voor gaan zitten.
10 nov.
Na de boottocht gaan we door de nauwe straat naar de Gouden Tempel. Er is ontzettend veel beveiliging. De tempel is niet va=eel van te zien. Niet Hindoes mogen er niet in. We gaan terug naar het hotel. Om 2 uur gaan we naar het tempel komplex waar Boeddha is begonnen te preken. Eerst bij de replica die mooi, dan naar de ruines. Dit is veel indrukwekkender. Er zijn vele Chinezen die hier aan het bidden zijn. Clemens is ziek. Koorts en hoofdpijn, gaat niet mee. Hopelijk is hij morgen opgeknapt het wordt een lange reisdag.

11 nov.
Clemens is nog ziek, maar blijft zo lang mogelijk is bed liggen. De hoofdpijn is wel wat minder. Bij de trein is het weer erg druk. Gaan richting Satna waar we overstappen op de bus. We gaan nu naar Khajuroho is nog 3 uur met de bus. Het is donker dus weinig te zien.

12 nov.
Vandaag op de fiets en tuk-tuk naar het dorp geweest. We gaan een tempel bezoeken, daar staan weer diverse mensen te bedelen. Dan naar de 1ste bewoners die we tegen komen op het platte land. Maken wat foto's dan vragen ze opeens geld. Daarna naar een gezin die met zijn 8 wonen, de hele familie. Hier mogen we vanalles zien. Hoe ze koken, slapen en eten. Ook gaan we naar hun waterput. Nu naar een dorp waar nog maar heel weinig toeristen komen. Het is na de hectiek een zeer vredig en klein dorp. Over laten ze van alles zien. Er zijn hier ook geen winkels en 1 keer in de week komt de groenteman. Het is heel traditioneel en geen kaste systeem. De jongens en meisjes die singel zijn gaan naar school. Nu terug naar Khajuroho, daar worden we konstant aangeklampt door mensen die iets willen verkopen. Het is soms wel eens iets te veel. Na de lunch gaan we het westelijk temopel complex bezoeken. In dit dorp zijn de tempels opgesierd met erotische afbeeldingen. Het is een mooi komplex waar vele jaren aan is gewerkt. De tempels hier staan op de werelderfgoed lijst.

13 nov.
We gaan naar Orchaa in 4 en een half uur rijden. De wegen worden minder druk, daardoor ook minder getoeter. Alleen in de dorpjes gaan ze nog flink te keer. Clemens is gelukkig opgeknapt. Het is weer prachtig Een heel mooi hotel. We hebben uitzicht op de rivier. Na het eten naar het dorp. Hier zijn ook weinig toeristen en als je iets koopt is het bij de lokale bevolking. Heeft toch weer meerwaarde.

14 nov.
We gaan in Orchaa vandaag het fort bekijken. Is werkelijk geweldig. Er zijn weer veel Indische jongens die met ons op de foto willen (Wendy en Marjo was dat bij jullie ook zo?) Het is veel klimmen, maar je krijgt dan ook een prachtig uitzicht over het dorp. Dan gaan we naar de tempel waar de hindoes hun goden vereren. Ze worden allemaal gezegend. Ze krijgen een beetje water waar ze van drinken en wat over is gooien ze over hun hoofd. We gaan met de trein naar Agra. Als we bij het hotel aankomen is daar juist het begin van een verloving aan de gang. Dat is een hele vertoning. Er wordt ook erg veel vuurwerk afgestoken.

15 nov.
We gaan vanmorgen naar het Rode Ford. Hetis erg overweldigend. Alle details die in de stenen zijn uitgehakt. Het is niet op te schrijven. En na de lunch op naar de Taj Mahal. Wat een schoonheid van buiten. Alles i symetrisch. Het vanaf vandaag veel problemen met mijn camera. Waarschijnlijk trekt de camera de batterijen heel vlug leeg. Gelukkig maakt Coby foto's, daar ga ik dan maar uit putten, maar ik baal vreselijk.

16 nov.
We gaan vandaag via Fatehpur Sikri naar Japur/ We gaan naar het paleis van konign Akbar. Weer zeer mooi uitgewerkte stenen. Dan naar de moskee waar hij lit begraven. Het baldekijk is van parelmoer. De rit naar Jaipur duurt ongeveer 5 uur, maar het is leuk om naar buiten te kijken. Het heeft gisteren in Jaipur vreselijk geregend de straten stonden blank. Hopelijk hebben wij het morgen beter.

17 nov.
Het heeft vannacht ook bij ons geregend en wat blijk dat dot het een groot deel van de dag. Gelukkig niet in grote hoeveelheden, maar je wordt er toch wel een beetje nat van. We gaan het Amber fort bekijken. Het ford is gebouwd van zandsteen, maar binnen zijn er prachtige schilderingen in allerlei kleuren. Er is ook een zaal met spiegels (uit Belgie) de door de kaarsen extra wordt verlicht. 's Middags houden we het een beetje rustig. Gaan na de lunch met een tuk-tuk naar het hotel.

18 nov.
Vandaag weer een reisdag. Eerst vliegen naar Bombay waar we overstappen naar Kochi, dan nog 2 uur in de bus. Het hotel is basic, maar erg schoon en dat ik het allerbelangrijkste. Je merkt nu we vanaf vandaag in het zuiden zitten dat het hier veel vochtiger is. Op het vliegveld van Bombay hebben we met zijn vieren zitten kaarten, de tijd vliegt dan.

Dan nog even een klein verhaaltje over de groep. De reisleidster in Stefanie rond de 35. Dan hebben een vader met zijn dochter. Hij weet alles beter. Zijn dochter heeft een meisje geadopteerd in India, daar gaan ze na de backwaters naar toe. Dan een man en vrouw uit Belgie en een mevrouw uit Goes. Het is een prima groep zonder strubbelingen.

Nu hopelijk krijgen jullie nog een verslag in de laatste week.
Veel liefs van ons vieren en van mij speciaal Carla

• 19 November 2010 - 17:30

Karin Berrens:

Wat zie je veel zeg. Heel indrukwekkend. Je laat onz echt meegenieten van wat je allemaal ziet, leuk. Geniet nog van de rest van je reis.

• 19 November 2010 - 20:03

Mieke En Hans:

Door je beschrijving kunnen w goed volgen wat jullie allemaal zien en meemaken. De tempels lijken mij elke keer weer prachtig om te bezoeken.
    Door het reizen zie je natuurlijk ook veel van het leven in hetr land.
    We genieten ervan mee. Tot je volgende mail.

• 19 November 2010 - 21:11

Wilbrundel:

Hallo,carla wat een mooi verslag ,wat jammer dat clemens niet lekker is.hopelijk knapt hij snel weer op.Ik hoop dat je de laatste week ook zoveel kunt zien,als je maar niet moe bent als je weer thuis komt.tot horens groetjes

• 20 November 2010 - 05:08

Neli Van Beek:

Hallo Carla,
    Je hebt je best gedaan, wat een uitgebreid verslag en wat een vol programma en wat heb je al ontzettend veel gezien en wat een verschil tussen arm en rijk. Ik ben benieuwd naar je foto's. Ik hoop dat jullie nog heel veel genieten de laatste week. Hartelijke groeten, Neli.

• 20 November 2010 - 09:21

Mariann:

Weer leuk om je verhaal te lezen. Zo te lezen is het wel warm, zo'n 33 graden en af en toe de regen. Kennismaken met de plaatselijke bevolking lijkt me ook een mooie ervaring. Jammer dat Clemens een paar dagen ziek is geweest, gelukkig toch weer opgeknapt zodat hij weer mee kan genieten.
    Geniet nog de laatste week.
    Groetjes van Marianna en Jaap

• 20 November 2010 - 11:50

Marjo:

Ik "moest" inderdaad ook nogal eens op de foto maar meestal met meisjes en hele gezinnen. Toen ik bij eens zei tegen de medereizigers; "waarom IK nou? "zei iemand "kijk eens om je heen----allemaal zwarte haren! Jij bent hartstikke blond,dat is voor hen heel apart"" Maar het kan vervelender: een van de jongens had heel lange blone haren op armen en benen dus die werd steeds ""geplukt"en geplozen! Maar ze blijven vriendelijk.... Dat is dan wel weer bijzonder:deze emnsen hebben een heel ander idee van privacy.Wonen ook zo dicht op elkaar ....Lijkt mij dat jullie echt een bijna TE vol programma hebben,als je thuis komt ben je echt wel aan vakantie toe :-) Pas goed op jezelf,

• 20 November 2010 - 14:22

Riek Brundel:

Het is wel heel wat Jammer van het toestel Hier is brand geweest in de toren waar alles geregeld wordt van de treinen Marjo zit in Valkenburg en komt vandaag naar huis Za. Maar Ries moet sint assisteren Dus ik denk met een bus ergens vandaan Jan is wel tevreden over de kok en Wil is 2tenen kwijt van Cock moet je de groeten hebben Jammer dat Clemens zo ziek was heb jij hem aangestoken? Veel liefs en geniet nog maar Pootje van Tara en een dikke zoen voor jullie 4tjes

• 20 November 2010 - 19:53

Els Kuijpers:

Hallo Carla Ik kom net van Riek vandaan en zal nu eerst eens antwoorden op je enorm leuke verslag.Jullie zien een hoop en maken veel mee. Gelukkig dat je reisgenoot weer op de been is.Riek vertelde dat jij ook verkouden was Carla, terwijl de temperatuur er zo aangenaam is.Of juist daardoor.Geniet vooral nog veel want de tijd gaat zo snel en voor je het weet staan jullie weer op Schiphol. Wat jammer dat je problemen hebt met je camera, kan je daar geen nieuwe batterijen kopen op een vliegveld of zo? Veel liefs van
    ELS

• 21 November 2010 - 22:11

Bob:

Hey Carla,
    Mooie impressies. Indrukwekkende belevenissen. Fijn dat je zo geniet van het bruisende, levendige, kleurijke, boeiende, afwisselende en soms ook schokkerende India.
    Nog een mooie laatste week!

• 23 November 2010 - 12:26

John En Tonny:

Geweldig om dit alles te lezen, zeker een hele belevenis. Geniet er nog van heel veel groeten

• 25 November 2010 - 10:26

Mieke:

Even de reacties gelezen. Behalve een cultuurschok als je weer in het georganiseerde nederland bent krijg je nu ook nog een temperatuurschok van ong. 25 graden te verwerken.
    Het zal je mooie herinneringen aan India niet bevriezen.
    Welkom thuis