Onze laatste dag in Indonesie - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van carla koster - WaarBenJij.nu Onze laatste dag in Indonesie - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van carla koster - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag in Indonesie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg carla

21 Mei 2008 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal,

Allereerst hartstikke bedankt voor jullie leuke reacties op onze berichten.
Hier onze laatste volledige dag in Indonesie.
We houden het een beetje rustig want het wordt morgen een lange dag, hopelijk kunnen we net als op de heenreis in het vliegtuig slapen. Zeker als hij niet helmaal vol is, maar dat wachten we af. We vertrekken om 13.05 van Bali en om 23.45 uit Singapore. Het is dan bij jullie 07.05 en we komen om 07.00 de volgende dag aan.We reizen dus dan 24 uur. We zijn van plan om in Singapore, nog een rondtourtje te maken van 2 uur. Is wel leuk om de tijd te doden en weer wat anders te zien.
We hebben het op Sulawesi heel erg naar ons zin gehad. Hebben alle nachten in het zelfde hotel gezetgen, althans ik. Sanne heeft een nacht bij de lokale bevolking doorgebracht. Heeft in een toraja-huis geslapen. Een aantal van hun heeft onder een rijstschuur geslapen. Wij hebben wel bij ze gegeten. De lokale bevolking heeft de maaltijd voor ons klaargemaakt. Was zeer smakelijk. s Avonds is er muziek gemaakt, kon niet te luidruchtig, want er was iemand in het dorp overleden. Sanne heeft die dagen totaal 10 uur gelopen. Ik ben in het dorpje gebleven. Lekker op mijn gemak gedaan. De wandeling ging over sawadijkjes en door dorpjes, was erg mooi. Niet al te vermoeiend. Daarna heeft ze een heerlijk bodymassage genomen, was ze heerlijk van opgeknapt. Ze komt een stuk knapper terug, ha ha.
Op de laatste dag werden we uitgenodigd voor een begrafenis, maar we hadden al eten besteld. Anders waren we zeker meegegaan, is toch altijd indrukwekkend om dat bij een andere bevolking mee te maken. Het ging om een man van 40, die zich van het leven had beroofd.
We hadden gisteren een dag van reizen, 8 uur in de busjes van Rantepau naar Makassar, die viel gelukkig erg mee.
We zijn een aantal keren gestopt, scheelt altijd behoorlijk. En de wegen waren niet zo heel erg slecht.
Van de indonesische verkeersregels snappen we niets. Soms rijden ze ergens waar wij dachten niet te mogen rijden, maar we hebben het overleefd.
Ook de vluchten met de maatschappijen die op de zwarte lijst staan, was geen enkel probleem, prima vliegtuigen.
We gaan een eind aan dit bericht maken. Het is de laatste uit Indonesie. De rest horen jullie wel persoonlijk.
Leuk dat jullie het steeds gelezen hebben en tot een volgend verslag van een nieuwe reis.

Veel groetjes,
Sanne en Carla

Wendy je vraag over wie is Jeroen, dat is Sanne haar vriend.

• 21 Mei 2008 - 09:12

Karin:

Heel bijzonder en mooi wat jullie allemaal hebben meegemaakt. En gelukkig is het allemaal goed gegegaan. Hoop je snel weer te zien en dan de foto's te bekijken.

• 21 Mei 2008 - 13:11

Natascha En Kasper:

Hallo bijtjes,

We wensen jullie een goede en veilige terug reis.
    En Sanne bereid je maar vast voor we zijn nog niet verhuist, dus je weet wat je hier te wachten staat.

Kus van ons.

• 21 Mei 2008 - 17:42

Maureen:

Hay Carla en Sanne,

Heb jullie bijzondere belevenissen van de afgelopen weken gevolgd, wat een andere wereld waarin jullie zijn geweest!
    Achteraf lijkt het me voor jullie meer als een droom.
    Ik wens jullie een heel goede reis en behouden thuiskomst in een zonnig Nederland.

Liefs van Maureen