Samosir - Reisverslag uit Simanindo, Indonesië van carla koster - WaarBenJij.nu Samosir - Reisverslag uit Simanindo, Indonesië van carla koster - WaarBenJij.nu

Samosir

Blijf op de hoogte en volg carla

23 Maart 2013 | Indonesië, Simanindo

Hier mijn eerste verslag na het vertrek uit Nederland.
Dag 1
Op Schiphol zijn we zonder vertraging vertrokken en hebben een goede reis gehad. We hebben daar ook al met een reisgenote kennis gemaakt.
De vlucht was zonder problemen met een lichte turbulentie. Zonder vertraging kwamen we in Kuala Lumpur aan. Het was geen probleem om onze vlucht te vinden naar Medan en de tijd die we hadden was maar 1,30 uur, maar tijd genoeg.
En daar hebben we de rest van de groep ontmoet. Het vliegtuig wa niet vol dus we konden zitten waar we wilden.

Dag 2
In Medan stond onze reisleider Net. Een jongeman van zo ongeveer 40 die zich goed kan profileren. Hij spreekt de taal perfect. Niet gek hij woont hier 12 jaar.
We hebben een goede bus met zo'n 40 zitplaatsen en dat voor 21 personen dan heeft iedereen toch ruimte genoeg. Onderweg hebben we een koffiestop bij een betrekkelijk nieuw restaurant, maar er wordt heerlijke koffie geschonken.
We rijden daarna verder naar Butik Lawant. Door de bochtige weg en te weinig slaap wordt ik onderweg misselijk en moet diep zuchten om niet te gaat spugen. We zijn om half twee in ons hotel. We moeten een loopbrug over die wel erg wiebelt, maar wel een leuke ervaring. We gaan wat rusten en om half zeven komen bij elkaar waar Net vertelt wat morgen onder andere mogelijk is. Het is een tocht van drie en een half uur naar de Oerang Oetangs. Dit vinden Coby en ik te veel en besluiten niet mee te gaan. Het is ook erg bergop en bergaf. We eten vanavond met z'n allen in het hotel. Na het eten drinken we op d binnenplaats nog een kopje koffie en gaan vroeg naar bed. Als we in de binnenplaats zitten met ons drankje zien we de Tomas Leaf Monkey. Ze slingeren van boom naar boom en van tak naar tak. Er facinerend. Ook komt iemand melden dat er een giftige slang in een struik zit. Ik ga kijken. Hij blijkt groen te zijn en zeer giftig, dus op gepaste afstand blijven staan.

Dag 3
Wij gaan wandelen naar een kindertehuis, wat wordt gerund door een Nederlandse dame met haar Indonesische echtgenoot. Zij vangen kinderen op waarvan de familie omgekomen is bij een overstroming van de river. Het begon met 40 kinderen. Daar is er nu nog 1 bij hun in huis en de rest staat ze bij met betalen van school etc.
Als Clemens terug is van de wandeling gaan we op zoek naar een restaurantje. Het eten is hier heel goedkoop en smaakt heerlijk. We houden deze dag siesta en wel nodig om van onze vermoeidheid af te komen. Na de thee gaan we op ons gemak naar het dorp lopen, weer over van die loopbruggen er zijn er 5 dus je kunt kiezen. Het is minder vochtig als gisteren dus zodoende ook minder vermoeiend om te lopen. De mensen zijn hier ontzettend vriendelijk iedereen zegt gedag en de kinderen komen naar je te en vragen naar je naam. We eten weer bij het zelfde restaurant. Als we klaar zijn lijkt het te gaan regenen, maar dat valt mee. Alleen Clemens blijft in het dorp nog wat achter en die krijgt een ontzettende bui op zijn kop. Het onweert ook vreselijk. Hij blijft schuilen en komt dan toch droog terug. Er komt als we koffie drinken een local die vertelt dat hij het vreselijk moeilijk heeft om z'n hoofd boven water te houden, maar daar kunnen we jammer genoeg niets aan doen. Het is moeilijk van hem af te komen, maar het lukt toch als wij tegen elkaar gaan praten.

Dag 4
We moeten vandaag vroeg op want het wordt een lange reis dag. Er is tot Medan niet veel te zien en dus zijn vele van de reisgenoten aan het bijslapen. Ook ik. We gaan naar het Tobameer waar we tegen de avond aankomen. We verblijven hier 2 nachten dus morgen gaan we wat ondernemen. We kunnen wandelen, fietsen of op de brommer.
Ik verwacht dat Coby niet gaat dus denk ik bij haar te blijven en dat we gaan wandelen, maar wat schetst mijn verbazing dat ze wel wil brommen, dus ik moet er ook maar aan geloven. Spannend om na 40 jaar weer op een brommer te stappen.

Dag 5,
Na het ontbijt gaan we op stap. Ik vind het in het begin eng en Coby is erg onzeker. Zij besluit na 100 meter dat ze het niet doet en gaan bij Clemens achterop. Nou ik vind het super, dus ik geniet de hele dag van het brommen. We crossen het eiland over en gaan bij diverse huisjes kijken. De batakhuizen zijn er in diverse stijlen. Zien er mooi uit van buiten. We gaan ook nog naar een Hotspring, maar dat houdt hier niiets in.
Zo dat was mijn eerste verslag, hopelijk volgen er nog meer.
De groeten van Clemens, Coby en natuurlijk mijn persoon.

• 23 Maart 2013 - 12:13

Natascha Kasper En Sage:

Lieve Carla en reisgenoten,

Het is weer leuk om jullie vakantie te volgen.
    Geniet van alles en maak een hoop lol en plezier.

Veel liefs van ons.
    Xxxxxxx
    Kasper natascha en sage

• 24 Maart 2013 - 12:07

Marianna:

Wat is het weer leuk om je verslag te lezen.
    Wel eng die giftige slang.
    Stoer hoor op het brommertje.
    Geniet van de rest van je reis.

Lieve groetjes,
    Jaap en Marianna

• 24 Maart 2013 - 19:15

Karin:

Je bent ook een echte stoere meid.
    Weer zo'n onderneming met alles erop en eraan.
    Het verslag is zoals van jouw verwacht, weer duidelijk. Zie de slang en de loopbrug zo voor me.
    Geniet nog lekker van de rest van je reis.

Groetjes Karin

• 24 Maart 2013 - 19:52

Wilbrundel:

Hallo,carla leuk om je eerste reisverslag te lezen het is hier berekoud hopenlijk is het bij lullie bter veel plezier nog grotjes wil louis

• 24 Maart 2013 - 21:59

Mieke En Hans:

Hoi, zo'n eerste verslag is altijd proeven aan de sfeer, dat zit wel goed. De reis begint al met leuke, de brug de wandelingen en spannende, een slang en brommen. Je zult je wel weer terug in de sixteens hebben gevoelt.
    Veel plezier nog.

• 25 Maart 2013 - 22:03

Mieke:

Is het daar lekker weer? Hoera in Friesland kunnen we hiet schaatsen!!!!
    We zijn jaroers op jullie
    Mieke en Hans

• 26 Maart 2013 - 11:31

Joop Bakker:

Het lijkt mij een machtige reis met heel veel avonturen en probeerseks,als jje maar voorzichtig bent.
    anders kan ik niet meer van je winnen, veel plezier nog en tot het volgende reisverslsag.
    Joop en annie

• 28 Maart 2013 - 13:12

Wendy:

Keep on enjoying yourselves, if I were you I would stay there in that lovely warm climate, its freezing here ! Love, Wendy

• 31 Maart 2013 - 11:44

Riek Brundel:

Hier alles goed het is net siberié net sneeuwde het nog maar nu komt de zon door dan is het in huis wel lekker Jan moet weer geopereerd worden moet zelf beslissen trees heefd een speld ingeslikten wil niet naar de dokter muisje in de ruif volgegeten en was toen zo dik kon er niet meer uit mortie er zijn er nog enkele maar die kat kan niet zo vlug eten of er zijn er weer een paardonderdag moesten we helemaal naar het cafe lopen voor de auto alles was vol en de reperatie duurde tot 5uur Bedankt voor de mooie kaart is de fotö van het reisverslag he?of de mooie plant helt haalt moet ik nog zien in gods naam